Leg, læring, tryghed og fællesskab

Leg og læring er tilrettelagt med afsæt i den styrkede læreplan

Legen er en vigtig del, for os i Rosengården. Det er nemlig her, at børn har mulighed for at udforske og gå på opdagelse i verden. Forskning viser, at man opnår bedst læring igennem legen. Derfor tilstræber vi en hverdag kombineret af børne- og voksenstyret leg, som er tilrettelagt med udgangspunkt i den styrkede læreplan.

Tryghed i et fællesskab skaber stærke relationer

At være barn og forældre i en børnehave, kan være en stor mundfuld. Vi i Rosengården ønsker, at alle kan føle sig trygge, og føler sig set. Det er igennem et tæt forældresamarbejde, vi i fællesskab kan skabe de trygge rammer omkring jeres børn.
Der er tilknyttet en primær pædagog til hvert enkelt barn, og det er den pædagog, som forældrene vil have den tætteste kontakt med. Dette er med til at styrke relationen imellem barn – voksen, og forældre – pædagog.
I børnehaven arbejder vi på tværs af stuerne, dette er for at hvert sikre et fællesskab, hvor hvert enkelt barn har kendskab til alle voksne og børn i børnehaven.