Mad og måltider

Madpakker

I vores børnehave har alle børn 3 madpakker med, som spises til henholdsvis formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.

Måltider

Barnet spiser sine måltider sammen med sin stue, og ofte i et mindre børnefællesskab.

Stuerne arbejder differentieret, men alle har ved måltiderne fokus på børnefællesskabet, skabe ro, at møde barnet på barnets behov, samt fokus på de små samtaler både barn-voksen og barn-barn.

I Rosengården er der tilbud om morgenmad i form af havregryn, cornflakes og engang imellem havregrød.

I Rosengården er der udarbejdet en kostpolitik, som vi ønsker forældre forholder sig til.

Læs mere om kostrådene på Fødevarestyrelsens hjemmeside.

Allergier

Har dit barn en form for fødevareallergi, har vi behov for skriftlig dokumentation for dette fra lægen.

Spisetider

Morgenmad er fra kl. 06.30 til kl. 08.00

Formiddagsmad er fra kl. 09.30 til kl. 09.30

Eftermiddagsmad er fra kl. 14.00 til kl. 14.30

Frokostordning

Hvert andet år er der afstemning i forældrebestyrelsen om, hvorvidt der ønskes en frokostordning. Dette er alene forældrebestyrelsens afgørelse, som det faste personale ikke har indflydelse på. Den seneste afstemning om frokostordning, foregik ultimo 2022.